Interesanti ir tas, ka lielam daudzumam cilvēku ir radies negatīvs priekšstats par automobīļiem, kuri ir aprīkoti ar gāzes barošanas sistēmu, neskatoties uz to, ka līdzīgu iekārtu ekspluatācijas pieredzes viņiem nekad nav bijis. Bet, kā saka, - baumas izplatās ātri... Un tieši tāpēc mēs esam izlēmuši apkopot visizplatītākos mītus par gāzes iekārtu "kaitīgumu" un mēģināt atrast tajos, izdaudzināto "kaitīgumu", pamatojoties nevis uz ierastiem argumentiem, bet uz konkrētiem pētījumiem un faktiem.
Izplūdes gāzu toksiskumu samazināšana
Sašķidrinātā gāze, konkrētāk, propāna un butāna maisījums, kas rodas kā blakusprodukts naftas pārtvaices procesā, kā automobīļu degviela tiek izmantota jau sen - gan Eiropā, gan ASV. Visplašāko izplatību ar gāzi funkcionējošās automašīnas ir guvušas tādās Eiropas valstīs kā Itālija, Holande, Francija, Polija. Pie tam patreiz eksistē iekārtas, kuras dod iespēju izmantot metānu – dabas gāzi, kas tiek piegādāta pa centrālām gāzes maģistrālēm dzīvokļos, - bet nobraukums no vienas uzpildīšanas līdz nākamai un metāna uzpildes staciju skaits ir ievērojami mazāks, un tieši tāpēc ir izskaidrojams metāna mazāks pielietojums. Tāpēc ar gāzi funkcionējošās automašīnās pielieto sašķidrināto gāzu propāna un butāna maisījumu. Sīkāk tas ir iztirzāts nodaļā par tehnoloģiju.
Ja runājam par Baltijas valstīm, tad gāzes kā automašīnas degvielas ieviešanas līdera pozīcijā ir Lietuva, kuras gāzes automašīnu parks sastāda apmēram 37-38 procentu no automašīnu kopējā skaita. Latvijā to skaits svārstās ap 10 procentu robežu no automašīnu kopējā skaita.
Bet atgriezīsimies pie jautājuma par ekoloģiju. Izplūdes gāzu toksiskums samazinās šādās attiecībās: oglekļa oksīds (CO) – 2-3 reizes; slāpekļa oksīds : 1-2 reizes; ogļūdeņraži (CH) – 1,3-1,9 reizes.
Gāzes ieviešana transporta līdzekļos daudzās valstīs (ASV, Kanādā, Jaunzēlandē, Austrālijā, Itālijā un citās) notiek ar efektīvas kredīta un nodokļu atlaižu politikas palīdzību. Automašīnas (vai transporta uzņēmuma) īpašniekam ir tiesības saņemt atvieglotu mērķa kredītu uz gadu. Šajā laikā viņš var pilnībā segt izdevumus kas saistīti ar gāzes iekārtas uzstādīšanu un ekspluatāciju, bet pēc tam ietaupīt uz benzīna un gāzes cenu starpības rēķina.
Automašīnām, kurās tiek izmantota gāze, ir paredzēti zemāki nodokļi. Un arī valsts no tā neko nezaudē – starpību kompensē izdevumu samazināšanās par veselības un apkārtējās vides aizsardzību. Piemēram, Viņas Augstības Lielbritānijas karalienes RollsRoyce darbojas ar gāzi. Visdrīzāk tā nav visbagātākās planētas sievietes vēlēšanās nedaudz ietaupīt, bet gan rūpes par apkārtējo vidi un vēlēšanās sniegt pozitīvu piemēru saviem pavalstniekiem.