Interesanti ir tas, ka lielam daudzumam cilvēku ir radies negatīvs priekšstats par automobīļiem, kuri ir aprīkoti ar gāzes barošanas sistēmu, neskatoties uz to, ka līdzīgu iekārtu ekspluatācijas pieredzes viņiem nekad nav bijis. Bet, kā saka, - baumas izplatās ātri... Un tieši tāpēc mēs esam izlēmuši apkopot visizplatītākos mītus par gāzes iekārtu "kaitīgumu" un mēģināt atrast tajos, izdaudzināto "kaitīgumu", pamatojoties nevis uz ierastiem argumentiem, bet uz konkrētiem pētījumiem un faktiem.
Motors ar gāzes barošanu ir drošaks.
Drošības jautājums neapšaubāmi nav pēdējā vietā lēmuma pieņemšanā par degvielas sistēmas pārveidošanu. Tieši tas ir gāzes piekritēju un to pretinieku domstarpību pamatā.
Daudzu nevēlēšanās izmantot gāzi, pirmām kārtām, ir izskaidrojama ar pastāvošo viedokli par propāna un butāna kaitīgo ietekmi uz vadītāju un pasažieriem. Tomēr to atspēko mediķu novērojumi un desmitiem tūkstošu autovadītāju pieredze. Cits kļūdains arguments ir pastāvīga smaka salonā un motora nodalījumā. Šeit nepieciešams paskaidrojums.
80. gados, kad pie mums tika uzsākta valsts autotransporta pārveidošana uz gāzes degvielu un nebija gāzes iekārtu apkalpošanas un ekspluatācijas pieredzes, radās problēmas. Piemēram, daudzi, kam tajā laikā nācās braukt ar taksometriem, kuros tika pielietoti gāzes baloni, automašīnas salonā juta nepatīkamu smaku. Iemesls bija vienkāršs: benzīnu vai dīzeļdegvielu varēja noliet, uzpildīt ar tiem personisko automašīnu vai realizēt "pa kreisi"; bet ar propāna un butāna maisījumu šādas manipulācijas nebija iespējamas, un tāpēc šoferiem pret jauno tehniku bija dziļa nepatika. Aparatūra bieži bojājās, taksometru salonos oda pēc gāzes, pasažieri nervozēja un sūdzējās; bet vadītāji, kuri zaudēja savus nelielos blakus ienākumus, katram stāstīja par gāzes automašīnu bīstamību, to nerentabilitāti un par to, kādu ļaunumu dzinējam rada sašķidrinātā gāze. Turklāt, nepieciešams ņemt vērā, ka tajā laikā ražotās gāzes iekārtas bija diezgan tālu no pilnības un būtiski atšķīrās no tām, kādas tās ir patreiz.
Ar mūsdienīgu iekārtu ekspluatēt gāzes automobīli ir ievērojami vienkāršāk (nemaz jau nerunājot par drošību) nekā tas bija toreiz. Iekārtas apkalpošana aprobežojas ar retu kondensāta noliešanu no reduktora. Visi agregāti un baloni tiek rūpīgi pārbaudīti, tiem ir montāžas kvalitātes sertifikāti no specializētiem autoservisiem. Salonā, motora un bagāžas nodalījumā nav gāzes smakas. Pat ja, nedod dievs, notiktu smaga avārija un balons tiktu norauts no vietas, nostrādātu vārsts un gāzes noplūde nenotiktu. Sīkāk tas ir iztirzāts nodaļā par tehnoloģiju.